Goes

24 & 25 juni 2022 - Zeeuwse tuin 2-daagse

In 2014 besloten een aantal Zeeuwse dames om gezamenlijk een open-tuinen weekend te organiseren.

In 2022 organiseren zij aanstaande weekend de laatste van de  2 open-tuinen weekends 2022.

Vrijdag 24 en zaterdag 25 juni, van 10.00 - 17.00 uur.

Kijk in onderstaand schema wanneer de tuin die u wilt bezoeken geopend is.

Specifieke tuininformatie krijgt u door helemaal rechts bovenaan deze pagina ophet vinkje van het tabblad 'De Tuinen' de klikken.

Hier onder vindt u enkele foto’s van elke tuin en verdere info zoals het adres en de eventuele entreekosten.

Tuinen open op VR 24 en ZA 25 juni 2022

• De Houtenhandsche hof
  • Romantische Rozentuin
  • Creatuin
  • Ter Hooge
  • Waaienburg
  • Tuin de Pionier-ster
  • Doolman
  • Tuin Louise van den Akker
  • `t Kasje van Basje
  • De Groen Gaerd
  • De Vink
  • The Hidden Gardens
  • In Goede Aarde
  • Sluishoek
  • Het Groene Weegje

Di 28 juni 2022; Informatiebijeenkomst Klimaattuinen en Groene Daken

Wil je weten hoe je jouw huis en tuin groener kunt maken? Kom dan dinsdag 28 juni van 19.00 tot 21.00 uur naar de informatiebijeenkomst Klimaattuinen en Groene Daken in Het Bespaarhuis, Lijnbaan 14 in Goes.

Ons klimaat is aan het veranderen. Steeds vaker hebben we te maken met enorme hoosbuien, hitte of een lange periode van droogte. Heftige buien kunnen wateroverlast veroorzaken: straten of kelders kunnen bijvoorbeeld onder water lopen. Langdurige hitte kan bij veel mensen tot gezondheidsklachten leiden. Eén van de oorzaken is de 'verharding' of 'verstening' van onze leefomgeving. En daar kunnen we zelf ook iets aan doen!

Groene tuin

Kijk eens goed rond in jouw tuin. Zijn al die stenen en tegels wel nodig? Een groene tuin is een rustpunt, waar je lekker kunt ontspannen of gezellig samen kunt zijn met vrienden. Tuinieren brengt je buiten in beweging en kinderen kunnen er spelen, ontdekken en hun energie kwijt. Een groene tuin geeft schaduw en verkoeling tijdens de steeds warmere zomers. Meer groen en minder stenen in de tuin is fijn voor jezelf, veel soorten dieren én goed voor het klimaat. Alle kleine B-tjes helpen! En je hoeft echt geen groene vingers te hebben voor een eenvoudig te onderhouden groene tuin. Kijk voor tips eens op www.steenbreek.nl/tuintips

Informatiebijeenkomst Klimaattuinen en Groene Daken

Wil je weten hoe jezelf aan de slag kunt gaan om je huis en tuin klimaatproof te maken? Kom dan dinsdag 28 juni van 19.00 tot 21.00 uur naar de informatiebijeenkomst Klimaattuinen en Groene Daken in Het Bespaarhuis, Lijnbaan 14 in Goes.

Laat je inspireren door de voorbeeldtuinen, informatie over groene daken en de subsidieregeling daarvoor, het plaatsen van een regenton en nog veel meer. Heb je geen tuintje maar wel groene vingers? Dan is misschien een geveltuintje een goed idee!

• Aanmelden voor de bijeenkomst kan via e-mail: bespaarhuis@goes.nl of bel 14-0113.
  •  Parkeren kan bij de Jumbo.

26 mei 2022; ZKH Prinses Beatrix bezoekt Gardenista ter gelegenheid van 150 jaar Groei & Bloei.

Tuinliefhebbers op tuinfestival Gardenista in Laag-Zuthem kregen hoog bezoek.

Prinses Beatrix kwam ter ere van de 150ste verjaardag van de vereniging op bezoek.

De prinses is beschermvrouw van onze vereniging.

Een korte impressie van dit bezoek is onder deze link te vinden.